אחרי החגים: קצת על מה שצפוי לנו בשנה הקרובה על המסך – דרמות

ביום שישי הקרוב אפרסם כאן פוסט גדול וחגיגי שיבחר את 10

ההפקות המקומיות הכי מסקרנות שצפויות לעלות על מסכינו בשנה הקרובה. עד אז, מידי יום, אביא סיקור על רגל אחת של הצפוי לנו בשנה הקרובה בזאנרים השונים.


דרמה


אם לא יהיו לנו עוד משברים בלתי צפוייה אנו צפויים לראות בשנה הקרובה מספר סדרות מעניינות.

ברשת נמצאים בימים אלה בתהליך עריכה מתקדם של העונות החדשות של 'עד החתונה' ו'הכל דבש' שצפויות לעלות אחרי החגים והחלה העבודה על סדרת הדרמה 'לחזור' המביאה את סיפורם של חוזרים בשאלה שצריכים ללמוד להסתדר בעולם החילוני החדש להם. גם הריימיק המדובר של 'עניין של זמן' שלא בטוח יתממש בגלל חוסר ההתלהבות של הקאסט המקורי מלהשתתף באיחוד.

הדרמה 'תיבת נוח' שישבה עם 'שירות חדרים' זמן רב על המדף צפויה סוף סוף לשידור

והדרמה של מבקר הקולנוע יאיר רוה שתביא את סיפורים של האנשים שמפעילים בית חב"ד בקטמנדו.

בHOT יעלו אחרי 'האלופה' את ' עצ'פור', דרמה יומית חדשה שתביא את מעלליהם של חבורת נערי רחוב בירושלים.הסדרה מצטלמת בימים אלה ומשחקים בה בין היתר: שלום מיכאלשווילי,עוז זהבי, אביב אלוש,דן שפירא,אפרת דור,דנה פרידר ועוד.

גם סדרת הדרמה 'תנו לגדול בשקט' של שירלי מושיף ("תעשה לי ילד") שתעסוק בחבורה של מורים צעירים, בני 22-35, המלמדים בתיכון על הפרק.

חברת הכבלים ממשיכה להפיק מיני סדרות ושניים מהמתוכננות לשנה כבר מוכנות לשידור:

האחת 'נבלות' ע"פי ספריו של יורם קניוק ’נבלות’ ו’על החיים ועל המוות’ , יואחדו והפכו למיני סדרה בהפקה יוקרתית בת חמישה פרקים שתסריטה ישלב בין ספרו הפרובוקטיבי של הסופר משנות ה- 90 העוסק בחבורת קשישים הפותחים במסע רצח סדרתי של עשרות צעירים תל אביביים, לבין ספרו האוטוביוגרפי החדש, ’על החיים ועל המוות’, המגולל את הזיות מוחו במהלך שלושה חודשים בהם היה שרוי בתרדמת לאחר ניתוח שהסתבך בבטנו. את הסדרה יצרו דרור סבו, דפנה לוין, לי ירדני ואבירם בוכריס ועורך התסריט הוא יוצר "בטיפול" חגי לוי.משתתפים בה השחקנים: יהורם גאון,עוז זהבי,מרים גבריאלי, טלי רובין ונועה ברקאי.

עוד מיני סדרה שתפציע על המסך בקרוב היא 'תמיד אותו חלום' המבוססת על שיריו של צביקה פיק. בסדרה על פי תסריט של שירי ארצי ובבימוי איתן פוקס ישחקו:אלון לוי, עידו רוזנברג, מיה דגן,אלון לוי, שמואל וילוז'ני, זאב רווח, תחיה דנון,שרית וינו אלעד ודנה פרידר.תסריט:

גם 'הבורר','חצויה','תמרות עשן' ו'בטיפול חוזרות בעונות חדשות.כרגע מסתמן כי 'בטיפול' תחזור בקונספט חדש וסדרת דרמה שתגולל את השתלשלות האירועים של פרוייקט מטוס 'הלביא'.

בקשת כנראה ויתרו על 'אלטלנה' שהופקה לכבוד 60 שנה לישראל אבל יעלו את סדרת הדרמה 'חטופים' שתביא את סיפורם של החיילים החוזרים מהשבי אחרי 17 שנה.גם 'רפואה כפרית' על הפרק סדרת דרמה ע"פי תסריטה של קרן מרגלית (שכתבה בין היתר ל 'בטיפול') ו'הנסיכות'- סדרת דרמה המביאה את סיפורן של ארבעה אחיות שגרות בבית הוריהן בצפון הארץ ומחליטות להקים הרב מוזיקה מזרחית.הסדרה תופק במסגרת התחייבותה של קשת בתחום הזאנ'ר העוסק בענייני פריפריה.

'חיים אחרים' הוא פרוייקט שתמבל גם זמן רב בראול וולנברג 12.סדרת הדרמה של יוסי מדמוני וארז קו-אל ("מסכים") מביאה את סיפורו של בחור דתי בעל כישורים יוצאי דופן כרקדן,המתחבט בשאלה אם לעזוב את הביתה וערכי המסורת לטובת עולם הריקוד נוטף היצרים.

ואם ירצה אלוהים (אבי ניר) נראה סוף סוף את העונה השלישית של הסדרה המדהימה 'מעורב ירושלמי'!

בYES יעלו עונות חדשות של הסדרות האהובות והמצליחות 'רבעיית רן ו'סרוגים'.גם הפלופ 'גירושים נלאפים' יחזור ולברור למה החליטו למתוח אותה לעוד עונות.הייתם עושים יומי והיינו שוכחים את זה יותר מהר.

בYES מתכננים גם דרמת מתח מסקרנת של רון לשם אבל טרם ידוע על זה פרטים נוספים,דרמה על עולמן של נשות העשירים בהפקת דרסט ודרמה מוזיקלית מבית טדי הפקות על המתרחש מאחורי הקלעים של כוכב נולד.