ספיישל חגיגי: עשרת ההפקות הגודלות של 2009/10

לכבוד השנה החדשה אני פותח במסורת חדשה במסגרתה אדרג את עשרת ההפקות
הכי מסקרנות שצפויות לנו בשנה הקרובה על המסך הישראלי.בהזדמנות זאת אני רוצה לברך את כל קוראי הבלוג וכל תושבי ישראל בברכת שנה טובה וחג שמח (: נקוה שנהיה פה גם בשנה הבאה.

1. בלו נטלי –- סדרת הדרמה של YES שתחזיר למסך את צביקה הדר לתפקיד דרמתי ראשון אחרי קרוב ל-14 שנה.
הדרמה מביאה את סיפורה של משפחת פשע אשדודית המנהלת עסק יאכטות שהוא הסוואה לעסק האמיתי – סחר בנשים. הסדרה מתארת את ההתמודדות של האנשי שמנהלים חייהם כפולים. מצד אחד הם נראים אנשים רגילים עם בעיות כמו של כולנו, מצד שניה פורעי חוק ומפירי זכויות.

למה מקום ראשון?


YES מכוונת גבוה לתחום האיכות בשנה הקרובה, והסדרה הזאת יכולה להמשיך לבסס את תג האיכות אותו החלה החברה עם 'סרוגים','רבעיית רן' ו'מסכים'.


מלבד זאת, סדרה בסדר גודל של השקעה כזאת בפיתוח ותסריט, הופכת אותה ללא פחות מאירוע טלוויזיוני גדול וזה עוד לפני שהושלם כל תהליך הליהוק. בנוסף לזה שדרמת פשע זה ה-ד-ב-ר המעניין כיום וביננו, כולם יודעים ש'הבורר' זאת סתאם פרודיה.


2. אבודים באפריקה – - דרמה קומית בת שמונה פרקים (ארבע בכל עונה) שתעקוב אחר קורותיו של צוות ישראלי שנסע לצלם קטלוג אופנה במדינת צ'אד. במהלך הצילומים ההפקה משתבשת והצוות נאלץ להתמודד עם בעיות רעב, מחלות, מלחמת אזרחים והנורא מכל - האגו העצום של הדוגמניות והדוגמנים. את הסדרה יצרו אילן שפלר ואיתי רייכר ("ארץ נהדרת" ,"מסודרים") ויביים יובל שפרמן ("תעשה לי ילד"). שחקנים: עידן חביב,רותם סלע,אורי פפר,מעיין בלום ולוקה שקד.

למה מקום שני?

יש לנו מחסור חמור בקומדיות במדינה.עשו פה אולי 5 סדרות קומיות אמיתיות וכל נסיון הוא מבורך. בעיקר אם הוא בסדר גודל כזה של השקעה.


3. מגדלים באויר – באיחור של שנה פלוס נזכה לראות סוף סוף את הדרמה המדוברת שביים ניר ברגמן.

הסדרה מלווה שלוש אחיות שחוזרות לגור בבית הוריהן אחרי הצבא, ותתאר את מערכות היחסים בין האחיות ובינן לבין הוריהן - הנאלצים להתמודד עם חזרתן של השלוש הביתה.
שחקנים: טלי שרון, נועה ברקאי, אדוה בולה, עירית גדרון, אלון אולארצ'יק, יובל שילון, אלון פדות, דני גבע, אלדד פריבס, צחי כהן, בועז קונפורטי, דן תורן וארז שפריר. יוצרות: מירב נחום ומירב ומירב צוריאל שגם תפיק. יביים ניר ברגמן.


למה מקום שלישי?


על פי כל הבאזז, מדובר בסוג של הסדרות שמגיעות פעם בכמה שנים. מין 'מרחק נגיעה' או 'אהבה זה כואב'. סדרת ברמת השקעה כמו שצריכה להיות בסדרת דרמה.לא עוד הפקה מהירה ב4.70

כמו 'חדר חקירות' או 'לאהוב את אנה'. ערוץ 10 שמר אותה זמן רב על המדף.
תודה לרגולציה שחייבה אותה לשדר את הז'אנר כחלק מההסכם להמשיך את הזכיון.

4. חטופים - סדרת דרמה שיצר גידי רייף המגוללת את סיפורם של קבוצת חיילים חטופים אשר נשבו ע"י הסורים במהלך שרותם בצבא וחוזרים ארצה לאחר 17 שנים תוך כד שהיא עוקבת אחר תהליך התאקלמותם.

שחקנים: אסי כהן,ישי גולן,אסי לוי,אקי אבני,יורם טולדנו,סנדי בר,מיטל דוהן,עדי עזרוני ויעל אבקסיס.


למה מקום רביעי?

קשת לא טובה בדרמות,הם זכיין של ריאלטי ובידור. הדברים המסקרנים שלהם בשנים האחרונות בדרמות: 'משמרות','בשורות טובות' ו'האקס המיתולוגי' כולם יצאו פלופים גדולים. גם בסדרות הקומיות מלבד 'מסודרים' ורק עכשיו 'רמזור' הם לא גדולים .בעונה שעברה 'רמזור' ו'עבודה ערבית' , שתי סדרות שנופחו בקשת כהצלחה אדירה הביאו רק 18.5%.


למה בכל זאת? כי שעולה פרוייקט בסדר גודל כזה בקשת הוא זוכה לטיפול כמו שזוכה תוכנית בידור גדולה. אותה רמת תשומת לב והשקעה כמו ב'מסודרים' אז הסיכוי לפלופ לא יהיה גדול.

יהיה מסקרן לראות את אסי כהן שהוא כיום אחד השחקנים המוכשרים ביותר בתעשייה בתפקיד דרמתי ולצידו קאסט מעניין.סנדי,ברוכה השבה למסכינו (: אני עדין חולה עליך.

5. עניין של זמן - גרסה מחודשת שאמורה להיות גרסת איחוד לסדרה המיתולוגית ששודרה בשנות ה־90 ועסקה בהתבגרותם של תלמידי תיכון תל אביבים והביאה לעולם כוכבים כמו אביב גפן,דנה ברגר ואיילת זורר.

את הגרסה החדשה תכתוב רונית וויס ברקוביץ ("מרחק נגיעה","כוונות טובות"). 13 הפרקים יופקו ע"י טדי.

למה מקום חמישי?
נוסטלגיה זה טוב ויש פה שלושה גורמים מעניינים:
רשת היא לא קשת שתהרוס דברים, רונית וייס היא תסריטאית מוכשרת שתמיד נזכור לה את 'מרחק נגיעה' אבל לא נשכח את הפלופ הקרוי 'כוונות טובות' וטדי שעובדים לראשונה עם רשת מזה זמן (או בכלל, תקנו אותי) ויותר מתמחים בבידור (עם כל הכבוד ל'שמש' זה לא ממש זאנ'ר עליון ).

האם השילוב של שלושת הגופים יצליח?כרגע יש מכשול גדול והוא הסכמתם של כוכבי הסדרה המיתולוגית להשתתף בהפקה החדשה. רובם עדיין בשוק ומנהלים קריירה מצליחה למדי.



6. סדום ועמורה - סדרה קומית בכיכובם של אייל קיציס וטל פרידמן .במהלך התוכנית עוקבות המצלמות אחר צמד קומיקאים אשר נשלחו למעצר בית, במהלכו מגיעים לבקר אותם שלל דמויות ביניהם שכנים, חברים ובני משפחה. צוות הפיתוח של התוכנית כולל את תמר מרום וגיורא חמיצר.

למה מקום שישי?

הרבה סיבות: קיציס ופרידמן! להגיד שוב? ק-י-צ-י-ס ו-פ-ר-י-ד-מ-ן !

זוג מצחיקנים מוכשר בטירוף! מהטובים בארצנו. כל דבר ששמם משתרבב בו לא יכול לצאת רע. לצערנו היינו אמורים לראות את זה מזמן על המסך, אך ההפקה נדחתה מספר פעמים אחרי שכבר צולמו פיילוטים. נקוה שבין הסרט של ארץ נהדרת , העונה החדשה של 'ארץ' והדוקו של קיציס 'עדות' ,יהיה לו זמן לדחוס את הסדרה הזאת כדי שנוכל לחייך קצת בשנה הקרובה.

7. תיבת נוח – סדרת דרמה אשר במרכז העלילה יעמוד מנחה קבוצה, פסיכולוג מורשה שאיבד את רישיון הטיפול שלו ומאז הוא מנחה קבוצות ושמו נח. בצד הסיפורים הטראגיים שממלאים את חייהם של המטופלים, ניצבת דמותו של נוח המצטייר כאדם בודד שחי על יאכטה במרינה של יפו.

שחקנים: מארק איווניר יגלם את תפקיד הספיכולוג,מלאני פרס,עופר שכטר,יעל אבקסיס,אורנה פיטוסי, לירון לבו, רומי אבולעפיה,מירה עוואד, אורי גבריאל,אילנית בן יעקוב, שמוליק קלדרון ותומר בן דוד. נוצרה ע"י שמוליק קלדרון. בימוי: רני בלייר.תסריטאית ראשית: מאיה הפנר.הפקה: ארצה.

למה מקום שביעי?

נו באמת לא קראתם? איזה יוצרים,איזה קאסט.למה רשת עושה לנו תמוות ושומרת את זה כבר יותר משנה על המדף?. רק נקוה שתלמדו לקח ממה שעשיתם ל'שירות חדרים' המקסימה.

8. להתחיל מאפס - הבדרן מיקי גבע מפתח סדרת דרמה קומית שתציג איך נראים חייו של אמן ותבוסס חלקית על דמותו של גבע ועתידים להשתלב בה קטעי סטנד אפ. צוות הכותבים של הסדרה יכלול מלבד גבע עצמו גם את דניאל נקסטרנד (שכתב ל"לא לפני הילדים"), עורך המוסף "רייטינג" מורן שריר, ואבי בלקין. הסדרה פותחה ע"י יואב גרוס וחנוך דאום ובה ישחקו גם: רמי הויברגר,נטע גרטי ואורלי זילברשץ בנאי.

למה מקום שמיני?

מיקי גבע הוא מוכשר ואולי הוא יצליח לפצח את הנוסח של סדרה מקומנטרית בצורה שנאור ציון (שיש לו סדרה מעולה כן) או שי אביבי לא הצליחו.

ממה שנחשפתי למיקי גבע בראיונות בכל התקשורת השונים ראיתי שיש לבנדאם רגישות שאם היא תעבור לתסריט , יכולה לצאת פה דרמה מקסימה,מתוקה ומרגשת שרבים יוכלו להתחבר אליה.

9.עצ'פור - המתרחשת בירושלים, עוסקת בשלושה חברים בשנות ה-30 לחייהם שהחליטו להתנתק מהחברה המודרנית ולחיות בתוך אוטובוסים, עד שהם נאלצים לצאת מהאדישות שלהם ולעשות מעשה שיקבע את עתידם. שחקנים: שלום מיכאלשווילי,עוז זהבי, אביב אלוש,דן שפירא, אפרת דור,דנה פרידר, אמנון וולף, מיכל גבריאלוב ואלינור קלוגר.

הסדרה בת 50 הפרקים מבוססת על סיפור אמיתי נכתבה ע"י חנן סביון וגיא עמיר ויביים רני סער.

למה מקום תשיעי ?

הרגשות חלוקים .מצד אחד נשמע מענין ואולי זאת יכלה להיות דרמת הנעורים הראשונה בישראל (ודרמת נעורים לא חייבת להיות אהבה ופוצי מוצי) ויש אחלה קאסט רק חבל שזה יומי...50 פרקים יהפכו אותה למשהו טלנובלי למרות שזה ממש לא הכיוון שלהם.מדובר בהפקה אומנם יומית אך עם רמת השקעה גדולה יותר (סטייל 'אולי הפעם').אז ימים יגידו..


10. המשרד – חברת הלוויין רכשה מהBBC את הזכויות ותפיק גרסה ישראלית לסדרה הקומית המצליחה.

מקום ההתרחשות יהיה במשרדים האפורים של ’סופר- אופיס’, חברה לציוד משרדי הממוקמת באזור

התעשייה בפתח תקווה. כמו מנהל המשרד הבריטי, דיוויד ברנט, גם מנהל המשרד הישראלי,

אבי משולם, הוא אדם שוחר טוב אך בלתי נסבל המביא למסך כמה מן המאפיינים של בוסים ישראלים:

תרבות ה’סמוך’, הקומבינה, הפרוטקציה והעדר הפוליטקלי קורקט.

את הסדרה בת 15 הפרקים (לעונת הראשונה) תפיק חברת 'יולי אוגוסט הפקות'.

למה מקום עשירי?

תהרגו אותי לא יודע..אני מאוד לא אוהב את הסדרה המקורית.הומור מעפן ומעצבנת נורא.גם את החומרים של עוזי וייל אני לא אהבתי אבל אני סומך על האנשים ביס ועל יולי אוגוסט שאם לקחו דבר כזה אולי באמת יש פה פוטנציאל שאני לא יודע.אם שואלים אותי יש לי נטיה כרגע של 80/20 לכישלון.וזאת ההפקה שאני הכי מקוה לגלות עם הזמן שטעיתי לגביה.

ומי לא נכנס?

טקסי דרייבר – דרמה של רשת ויס על נהגי מוניות בתא.למה? לא נשמע כמו משהו מלהיב.עוד סדרה.

בקרוב אצלכם – סיטקןם של קטורזה לערוץ 10.לא מחזיק מקטורזה.שינסה ואולי יפתיע.

נשות הטייסים – היתה דילמה.כי הגל הראשון של הפרקים יופק כדרמה לכל דבר אבל מאחרי זה צפויים עוד עשרות פרקים ושיהיו בגדר טלנובלה.